Werkwijze particulieren vanwege het coronavirus

Momenteel werk ik zoveel als mogelijk vanuit kantoor en kom ik niet meer bij u op bezoek. Deze werkwijze hanteer ik zolang het RIVM dit adviseert en daarna zolang ik dit zelf nog nodig acht.

 

 

U stuurt uw papieren naar mij op, daarna regel ik uw belastingaangifte.

Als u wilt dat ik uw aangifte verzorg, dan dient u uw papieren per mail of per post naar mij op te sturen. Ook heeft u de mogelijkheid om de benodigde stukken bij mij in de bus te deponeren.

 

Per brievenbus:

Maak kopieën van uw papieren zodat de originelen in uw bezit blijven. Vermeld bij het opsturen of het deponeren van uw papieren in mijn brievenbus duidelijk uw telefoonnummer, zodat ik u kan bereiken als ik vragen heb.

 

Per mail:

Als de bestanden te groot zijn om in één mail te kunnen verzenden, voorzie uw mails dan van een duidelijke nummering. Ik krijg ook graag uw telefoonnummer, zodat ik u snel kan bereiken als ik vragen heb.

 

Hoe lang duurt het?

De binnenkomst van de papieren is de volgorde waarin ik de aangiften van u en anderen af ga handelen. Afhankelijk van de hoeveelheid toegestuurde papieren en de manier van aanleveren kan het langer duren dan u van mij gewend bent. Mijn streven is om aangiftes binnen 3 weken gereed te hebben. Als de aangifte gereed is, krijgt u een afschrift van de ingestuurde aangifte. Daarna zal ik de door u opgestuurde kopieën vernietigen.

 

Tarieven:

De tarieven blijven ongewijzigd, ook voor 2021.

U dient echter wel zelf de verzendkosten te betalen bij het versturen van de kopieën van uw papieren.

 

 

Alleen bij uitzondering kom ik bij u op bezoek.

Bij uitzondering en alleen in overleg wil ik naar u toe komen. Bij een afspraak krijgt u van mij een bevestiging van de gemaakte afspraak, met een lijstje van de papieren die ik van u nodig heb om uw belastingaangifte te regelen.

 

Ter bescherming van zowel u als ikzelf neem ik de richtlijnen van het RIVM zeer strikt in acht:

• We schudden geen handen en houden voldoende afstand van elkaar.

• Ik draag een mondkapje en verwacht dat u dat ook wilt doen.

• Ik verwacht dat u het mij laat weten indien u klachten heeft zoals neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of verhoging/koorts. We maken dan een nieuwe afspraak zodra het beter met u gaat.

 

 

Werkgebied

Ondanks dat ik momenteel niet (of nauwelijks) buiten mijn kantoor werk en ik alles zoveel als mogelijk via mail en post verwerk, blijf ik werkzaam in gebied Rozenburg van Gemeente Rotterdam.

U mag altijd contact opnemen indien u buiten Gemeente Rotterdam woont. Wanneer de samenleving het weer toe laat en ik weer bij u op bezoek kan komen, reken ik binnen 15 kilometer rondom Rozenburg geen reiskosten. Eventuele reiskosten buiten mijn werkgebied worden t.z.t. berekend volgens de routeplanner van Google Maps.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Werkwijze ZZP en MKB vanwege het coronavirus

Momenteel werk ik zoveel als mogelijk vanuit kantoor en kom ik niet meer bij u op bezoek. Deze werkwijze hanteer ik zolang het RIVM dit adviseert en daarna zolang ik dit zelf nog nodig acht.

 

 

In gesprek...

Voordat ik uw boekhouding verzorg ga ik graag een keer (vrijblijvend) met u in gesprek over wat zowel uw als mijn wensen zijn. Ook adviseer ik u wat u kunt/moet doen om problemen met de belastingdienst te voorkomen.

Dit kennismakingsgesprek vindt momenteel plaats per telefoon.

 

Als ik uw boekhouding verzorg, doe ik dat desgewenst per kwartaal of per maand.

 

 

U stuurt uw boekhouding naar mij op.

Momenteel kunt u uw boekhouding niet komen brengen, u dient de documenten per mail of per post naar mij op te sturen. Ook heeft u de mogelijkheid om de benodigde stukken bij mij in de bus te deponeren.

 

Per brievenbus:

Vermeld bij het opsturen of het deponeren van uw boekhouding in mijn brievenbus duidelijk uw telefoonnummer, zodat ik u kan bereiken als ik vragen heb.

 

Per mail:

Als de bestanden te groot zijn om in één mail te kunnen verzenden, voorzie uw mails dan van een duidelijke nummering. Ik krijg ook graag uw telefoonnummer, zodat ik u snel kan bereiken als ik vragen heb.

 

Hoe lang duurt het?

De binnenkomst van de documenten is de volgorde waarin ik de aangiften van u en anderen af ga handelen. Afhankelijk van de hoeveelheid toegestuurde documenten en de manier van aanleveren kan het langer duren dan u van mij gewend bent. Mijn streven is om aangiftes binnen 3 weken gereed te hebben.

Nadat ik de boekhouding heb ingevoerd, maak ik direct een BTW-aangifte, welke ik ook naar de belastingdienst verstuur. In het tweede of derde kwartaal maak ik een jaarrekening, met daarbij uw aangifte inkomstenbelasting voor de belastingdienst.

Indien u uw boekhouding per post heeft aangeleverd en uw BTW-aangifte is ingestuurd, krijgt u uw boekhouding binnen een week per post van mij retour.

 

Tarieven:

De tarieven blijven ongewijzigd, ook voor 2021.

U dient echter wel zelf de verzendkosten te betalen bij het aanleveren van uw boekhouding per post.

 

 

Alleen bij uitzondering mag u op kantoor langskomen.

Bij uitzondering en alleen in overleg mag u bij mij op kantoor komen.

Bij een afspraak krijgt u van mij een bevestiging van de gemaakte afspraak.

 

Ter bescherming van zowel u als ikzelf neem ik de richtlijnen van het RIVM zeer strikt in acht:

• We schudden geen handen en houden voldoende afstand van elkaar.

• Ik draag een mondkapje en verwacht dat u dat ook wilt doen.

• Ik verwacht dat u het mij laat weten indien u klachten heeft zoals neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of verhoging/koorts. We maken dan een nieuwe afspraak zodra het beter met u gaat.

Uw belastingconsulent voor aangifte’s en boekhoudingen – 0181 75 07 97

Jolanda Slippens RBc

© Jolanda Slippens 2020

ontwerp & uitvoering: dijkmanontwerp.nl

Uw belastingconsulent voor aangifte’s en boekhoudingen – 0181 75 07 97

ontwerp & uitvoering: dijkmanontwerp.nl